publikacja
2024-09-13 16:39
aktualizacja
2024-09-14 08:17
ING Bank Śląski borykał się z awarią w piątkowe popołudnie i wieczór. W bankowości internetowej nie wszystkie funkcje były dostępne, o czym bank informował po zalogowaniu się do aplikacji mobilnej oraz bankowości internetowej. Do pełnej sprawności wszystko wróciło przed godziną 22.
„ING nie działa. Jakaś awaria i nie można się logować do ING Banku” – taką informację od czytelnika Bankier.pl otrzymaliśmy po południu na skrzynkę mailową, na którą możecie wysyłać alerty na temat problemów z bankowością elektroniczną w swoim banku.
Jak się okazuje, nie jest to pojedynczy przypadek. Niektórzy klienci banku skarżą się nawet na problemy z dokonywaniem płatności kartą. Na portalu społecznościowym Facebook można znaleźć w komentarzach pod ostatnim postem szereg wiadomości typu: „Macie awarię? Aplikacja nie działa, a ja mam kupiony bilet. Sprawdzone, że nie tylko moja ma komunikat błąd transakcji” lub „Nie mogę zapłacić ani kartą fizyczną, ani telefonem. Aplikacja nie działa (…) Całe szczęście, że miałem cos gotówki. Dramat!” Bank potwierdza problem ze swoimi usługami, odpowiadając poszczególnym klientom we wspomnianym portalu społecznościowym.
Utrudnienia w korzystaniu z bankowości elektronicznej banku mają również potwierdzenie w serwisie Downdetector. Pierwsze raporty pojawiały się na tej stronie ok. godz. 15.30.
W przypadku niektórych klientów możliwe było zalogowanie się na konto oraz dokonywanie części transakcji. Posiadacze rachunków i usług od ING Banku Śląskiego, którym udała się ta sztuka, mogli natomiast przeczytać komunikat.
Zgodnie z podaną informacją klienci banku mogli wysyłać przelewy i sprawdzać saldo posiadanych środków.
Wysłaliśmy do banku prośbę o udzielenie informacji na temat awarii. Otrzymaliśmy odpowiedź od biura prasowego z potwierdzeniem problemów. Trwają prace nad pełnym przywróceniem działania systemu od czasu wystąpienia awarii ok. godz. 16.00. „W ograniczonym zakresie (można sprawdzić saldo oraz wykonać przelew) działa system internetowy i aplikacja mobilna dla klientów detalicznych. Klienci firmowi niestety nie mogą zalogować się na konta. W przypadku kart i Blika mogą być problemy z płatnościami w sklepach, bankomatach i internecie. Wszystkich klientów przepraszamy za utrudnienia.”
Przed godziną 22 przyszła infomacja o zakończeniu awarii.
0 komentarzy