Wojciech Boczoń2022-09-27 13:00analityk Bankier.pl

publikacja
2022-09-27 13:00

Coraz więcej Polaków ma konto w kilku bankach. Klienci szukają okazyjnych lokat
Coraz więcej Polaków ma konto w kilku bankach. Klienci szukają okazyjnych lokat
fot. Józef Wolny / / FORUM

Polacy mają już ponad 40 mln umów
umożliwiających dostęp do bankowości elektronicznej – wynika z danych
zaprezentowanych przez Związek Banków Polskich. Stopniowy przyrost liczby umów
wśród klientów indywidualnych świadczy o tym, że coraz więcej osób staje się
klientami więcej niż jednego banku.

Związek Banków Polskich
zaprezentował dane na temat bankowości elektronicznej po II kwartale 2022 r.
Tradycyjnie wartości te są rekordowe. Umowę umożliwiającą dostęp do bankowości
online ma już ponad 40 mln klientów banków. Tak wysokie liczby świadczą o tym,
że coraz więcej osób staje się klientami więcej niż jednego banku. – Może mieć
to związek z aktualną ofertą depozytową i poszukiwaniem najkorzystniejszych
wariantów dla nadwyżek oszczędności klientów w warunkach wysokiej inflacji –
mówi Włodzimierz Kiciński, wiceprezes Związku Banków Polskich.

Finansowy poradnik pracujących mam. 20 przepisów i zasad, które opłaca się znać

Zbyt niski zasiłek, premie i podwyżki, które przechodzą koło nosa, utrudnianie powrotu do pracy – to tylko niektóre problemy pracujących mam.

Co zgłosić w kadrach, jak negocjować z pracodawcą, na co się nie zgadzać? Żeby zabezpieczyć swoje finanse, trzeba znać odpowiednie przepisy. Zobacz podpowiedzi popularnych ekspertek prawa pracy.

Nie dotyczy ciebie? Pokaż go koleżance, partnerce.
Pobierz e-book bezpłatnie lub kup za 20 zł.

Masz pytanie? Napisz na marketing@bankier.pl

Spośród osób mających możliwość
interakcji z bankami w kanałach elektronicznych w II kwartale regularnie robiło
to ponad 21,6 mln klientów, którzy przynajmniej raz w miesiącu korzystali z
serwisów bankowości internetowej. Jest to co prawda niewielki (0,69 proc.) spadek względem poprzedniego kwartału, ale
roczny wzrost wynosi ponad 6 proc.

Coraz więcej klientów mobile only

Rekordy popularności bije
bankowość mobilna, czyli dostęp do konta bankowego przez smartfon. Według
danych ZBP na koniec II kwartału mieliśmy już 18 mln klientów korzystających z
aplikacji bankowych. Związek zwraca szczególną uwagę na przyrost liczby klientów
określanych w żargonie bankowym terminem mobile only.

To klienci, którzy logują się
przynajmniej raz w miesiącu do aplikacji bankowej przy jednoczesnym braku
logowania do serwisów bankowości elektronicznej w sposób tradycyjny – za pomocą
komputera czy przeglądarki internetowej. W II kwartale tacy klienci stanowili
67 proc. wszystkich użytkowników aplikacji, a ich liczba przekroczyła 12 mln, co
oznacza przyrost o ponad 1/5 w ciągu zaledwie jednego kwartału i blisko o 1/3 w
porównaniu z rokiem ubiegłym.

Zdaniem ZBP tak wysoka dynamika klientów mobile
only częściowo tłumaczy spadek liczby aktywnych klientów tradycyjnej bankowości
internetowej.  Bank w telefonie staje
się po prostu standardem, bez którego trudno wyobrazić
sobie zarządzanie i kontrolę nad swoimi finansami  zaznacza Kiciński.

Coraz wyższe kwoty przelewów

ZBP podał też dane na temat
zleceń przelewów realizowanych przez systemy Elixir i Express Elixir. Dane za
II kwartał 2022 r. wskazują na zwiększenie liczby transakcji w systemie Elixir
w porównaniu do I kwartału 2022 roku o ponad 2,5 proc. oraz wzrost ich wartości o ponad
10,5 proc. W systemie Express  Elixir
ponownie znacznie wzrosła liczba transakcji, tym razem o ponad 25,5 proc., a ich
wartość o ponad 21,5 proc. w odniesieniu do I
kwartału 2022 roku.

Przedstawiciel ZBP zwraca też
uwagę na rosnącą od kilku kwartałów średnią wartość przelewu. W drugim kwartale
było to już 366 zł. Jego zdaniem świadczy to o rosnących cenach towarów i
usług, za które klienci płacą w formie elektronicznej.

Opracowano na podstawie raportu „Netb@nk” Związku Banków Polskich.

Źródło:

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Avatar placeholder

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.