Gratka dla fanów komiksu. Fintech
Cinkciarz.pl we współpracy z Sony Pictures Animations wprowadza na polski rynek kartę płatniczą z
wizerunkiem Spider-Mana. To pierwsza karta w Polsce, na awersie której
umieszczono ikonę kultury popularnej ze stajni Marvela.


Banki i fintechy prześcigają się
w kreowaniu atrakcyjnych wizualnie kart płatniczych. Mieliśmy już na rynku
karty partnerskie z
motywami z gier komputerowych (np. Alior Bank i Getin Bank z „League
of Legends”) czy
wizerunkami popularnych samochodów (Volkswagen Bank). Do tej pory
jednak nie było kart wykorzystujących wizerunek popularnych superbohaterów. A
taki plastik wprowadza na rynek Cinkciarz.pl. Na jego awersie znajdzie się
Spider-Man, postać dobrze znana fanom produkcji Marvela.
Karta wchodzi do sprzedaży 23 maja. Będzie ją można zamówić w e-sklepie (eStore) fintechu w
formie startera. Po jej aktywacji plastik stanie się wielowalutową kartą
płatniczą. Pretekstem do wypuszczenia nowej karty jest nadchodząca premiera
filmu Sony Pictures Animations „Spider-Man: poprzez Multiwersum” (2
czerwca). Karty są dostępne w dwóch wersjach: Spider-Punk i Miles Morales.


Cinkciarz.pl zaprezentuje też
specjalny spot promocyjny, który przedstawi zalety korzystania z karty
wielowalutowej nie tylko podczas podróży, ale i codziennych spraw. Spot będzie
można obejrzeć w kinach Cinema City i Helios. Jeśli chodzi o samą kartę, to
będzie ona oferowała tradycyjny zakres usług fintechu. Jej posiadacze zyskują
dostęp do darmowych rachunków w polskich złotych i 19 innych walutach, a płacić
będą mogli w ponad 160 walutach.
Spider-Man należy do
najpopularniejszych bohaterów komiksów na świecie. Zadebiutował w Stanach
Zjednoczonych w 1962 roku w komiksie Amazing Fantasy, a dzięki ogromnej
popularności chwilę później doczekał się własnej serii wydawniczej. Jego postać
została stworzona przez Stana Lee, Steve’a Ditko i Jacka Kirby’ego. Co
ciekawe, niezwykle popularny Spider-Man przez jakiś czas był elementem logo
Marvel Comics.

W Polsce karta ze Spider-Manem to
nowość, ale zagraniczne banki wypuszczały już na rynek komiksowe plastiki. Na
przykład Synchrony Financial (USA) we współpracy z Marvelem i Mastercardem
wydało kilka lat temu serię kart z wizerunkami superbohaterów, która oferowała
zniżkę 3 proc. w sklepie Marvel.com. Na awersie znajdowali się m.in. Hulk,
Kapitan Ameryka czy Iron Man. Z kolei Amerykański UMB Bank wydał karty Visa we
współpracy z DC. Tu z kolei klient mógł wybrać plastik z logo Supermana,
Batmana, Flasha czy Wonder Woman.
Czy doczekamy się kart z
wizerunkami polskich bohaterów komiksowych? Prawdopodobnie nieprędko, o ile w
ogóle. W Polsce komiksy to niszowa rozrywka. Na otarcie łez pozostają nam
monety kolekcjonerskie. Kilka dni temu Mennica Gdańska wydała taką monetę z
okazji 50-lecia „Kajka i Kokosza”. Można ją nabyć za 999 zł.
0 komentarzy