Wojciech Boczoń2023-05-23 06:00analityk Bankier.pl

publikacja
2023-05-23 06:00

Gratka dla fanów komiksu. Fintech
Cinkciarz.pl we współpracy z Sony Pictures Animations wprowadza na polski rynek kartę płatniczą z
wizerunkiem Spider-Mana. To pierwsza karta w Polsce, na awersie której
umieszczono ikonę kultury popularnej ze stajni Marvela.

Coś dla fanów komiksów. Na polski rynek wchodzi pierwsza taka karta płatnicza
Coś dla fanów komiksów. Na polski rynek wchodzi pierwsza taka karta płatnicza
fot. nikkimeel / / Shutterstock

Banki i fintechy prześcigają się
w kreowaniu atrakcyjnych wizualnie kart płatniczych. Mieliśmy już na rynku
karty partnerskie z
motywami z gier komputerowych
(np. Alior Bank i Getin Bank z „League
of Legends”) czy
wizerunkami popularnych samochodów
(Volkswagen Bank). Do tej pory
jednak nie było kart wykorzystujących wizerunek popularnych superbohaterów. A
taki plastik wprowadza na rynek Cinkciarz.pl. Na jego awersie znajdzie się
Spider-Man, postać dobrze znana fanom produkcji Marvela.

Karta wchodzi do sprzedaży 23 maja. Będzie ją można zamówić w e-sklepie (eStore) fintechu w
formie startera. Po jej aktywacji plastik stanie się wielowalutową kartą
płatniczą. Pretekstem do wypuszczenia nowej karty jest nadchodząca premiera
filmu Sony Pictures Animations „Spider-Man: poprzez Multiwersum” (2
czerwca). Karty są dostępne w dwóch wersjach: Spider-Punk i Miles Morales.

fot. Cinkciarz.pl / bankier.pl

Cinkciarz.pl zaprezentuje też
specjalny spot promocyjny, który przedstawi zalety korzystania z karty
wielowalutowej nie tylko podczas podróży, ale i codziennych spraw. Spot będzie
można obejrzeć w kinach Cinema City i Helios. Jeśli chodzi o samą kartę, to
będzie ona oferowała tradycyjny zakres usług fintechu. Jej posiadacze zyskują
dostęp do darmowych rachunków w polskich złotych i 19 innych walutach, a płacić
będą mogli w ponad 160 walutach.

Reklama

Spider-Man należy do
najpopularniejszych bohaterów komiksów na świecie. Zadebiutował w Stanach
Zjednoczonych w 1962 roku w komiksie Amazing Fantasy, a dzięki ogromnej
popularności chwilę później doczekał się własnej serii wydawniczej. Jego postać
została stworzona przez Stana Lee, Steve’a Ditko i Jacka Kirby’ego. Co
ciekawe, niezwykle popularny Spider-Man przez jakiś czas był elementem logo
Marvel Comics.

Dzień mieszkaniowy na Bankier.pl - 2 webinary

W Polsce karta ze Spider-Manem to
nowość, ale zagraniczne banki wypuszczały już na rynek komiksowe plastiki. Na
przykład Synchrony Financial (USA) we współpracy z Marvelem i Mastercardem
wydało kilka lat temu serię kart z wizerunkami superbohaterów, która oferowała
zniżkę 3 proc. w sklepie Marvel.com. Na awersie znajdowali się m.in. Hulk,
Kapitan Ameryka czy Iron Man. Z kolei Amerykański UMB Bank wydał karty Visa we
współpracy z DC. Tu z kolei klient mógł wybrać plastik z logo Supermana,
Batmana, Flasha czy Wonder Woman.

Czy doczekamy się kart z
wizerunkami polskich bohaterów komiksowych? Prawdopodobnie nieprędko, o ile w
ogóle. W Polsce komiksy to niszowa rozrywka. Na otarcie łez pozostają nam
monety kolekcjonerskie. Kilka dni temu Mennica Gdańska wydała taką monetę z
okazji 50-lecia „Kajka i Kokosza”. Można ją nabyć za 999 zł.

Źródło:

Wojciech Boczoń

Ekspert z zakresu bankowości. Autor komentarzy, poradników, artykułów i raportów o bankowości skierowanych zarówno do branży, jak i jej klientów. Redaktor prowadzący branżowego serwisu PRNews.pl. Autor cyklu raportów „Polska bankowość w liczbach”. Dziennikarz Roku 2013 według Kapituły Konkursu IX Kongresu Gospodarki Elektronicznej przy Związku Banków Polskich. Dwukrotnie nominowany do nagrody Dziennikarskiej im. Mariana Krzaka oraz laureat tej nagrody w 2014 r. Finalista Nagrody Dziennikarstwa Ekonomicznego Press Clubu Polska za 2019 r.

Tematy

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Avatar placeholder

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.