Oferta publiczna grupy obejmuje sprzedaż 300 mln istniejących akcji (z wyłączeniem akcji dodatkowego przydziału). Cena sprzedaży akcji została ustalona na 21,5 zł, na maksymalnym poziomie przedziału cenowego. Na podstawie ostatecznie ustalonej ceny akcji w ofercie wartość oferty wyniesie 6,45 mld zł.

Dodatkowo oferta obejmuje do 45 mln akcji dodatkowego przydziału. W przypadku pełnego wykonania opcji dodatkowego przydziału wartość oferty zwiększy się do 7,42 mld zł.

Ostateczna cena ofertowa jest jednakowa dla inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych.

Od 1 do 9 października trwał book-building wśród inwestorów instytucjonalnych, a w dniach 2-9 października zapisy dla inwestorów detalicznych.

Zapisy od inwestorów instytucjonalnych odbędą się w dniach 10–14 października. Przydział akcji oferowanych nastąpi nie później niż 15 października.

Akcje były oferowane przez akcjonariuszy sprzedających. Nie ma emisji nowych akcji.

Żabka to sieć sklepów convenience. Obejmuje wiodącą w Polsce sieć sprzedaży detalicznej w formacie convenience liczącą ponad 10.500 sklepów działających na zasadzie franczyzy. Uzupełnia ją sieć bezobsługowych sklepów autonomicznych pod szyldem Żabka Nano. Grupa dysponuje również ofertą cyfrową, do której należy marka Maczfit, czy Platforma Dietly. Działalność w zakresie internetowych zakupów spożywczych grupa realizuje za pośrednictwem marek Jush! i Delio. Ponadto Grupa Żabka niedawno rozpoczęła działalność na rynku rumuńskim poprzez przejęcie spółki DRIM. (PAP Biznes)

pel/ ana/ mick/


0 komentarzy

Dodaj komentarz

Avatar placeholder

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.