Wojciech Boczoń2023-11-12 16:30analityk Bankier.pl

publikacja
2023-11-12 16:30

Od dziś zmiany w bankowości
elektronicznej ING Banku Śląskiego. Odświeżono ekran logowania do serwisu
internetowego oraz wygląd bankowości internetowej. Pojawiła się też nowa wersja
aplikacji, w której dotychczasowe „bąble” zastąpiono kafelkami.

Zgodnie z zapowiedziami
sprzed kilku tygodni
ING Bank Śląski odświeżył swoją bankowość elektroniczną.
Zmiany objęły stronę logowania do serwisu internetowego – okienko do wpisywania
loginu przesunięto bardziej w lewą stronę, a pod spodem zamieszczono skróty
kierujące m.in. do klawiatury ekranowej czy informacji na temat bezpieczeństwa.

Nowy ekran przywita też klientów po
zalogowaniu do serwisu. Zamiast dotychczasowych „bąbli” wyświetlających stan
rachunków pojawiły się bardziej klasyczne ikonki z informacjami o produktach.
Serwis internetowy przypomina obecnie układ z nowej aplikacji mobilnej, którą prezentowaliśmy
Państwu
kilka tygodni temu.

Bank zastosował klasyczny układ,
prezentując w rzędach kafelki z poszczególnymi produktami użytkownika. Są tam
też skróty (które można sobie dowolnie konfigurować) do najczęściej używanych
funkcji programu. Można tam zamieścić na przykład odnośnik do biletów
komunikacyjnych, parkingów, paragonów czy zaplanowanych płatności. Niżej
znajduje się wykres kołowy z podsumowaniem wydatków w danym miesiącu, a obok
niego wybrane komunikaty. Po prawej stronie ekranu mamy historię transakcji i
operacje zaplanowane.

Pulpit po zalogowaniu do
bankowości mobilnej został podzielony na trzy główne sekcje, a scrollowanie
odbywa w poziomie. Ekran został podzielony na trzy sekcje: Moje finanse, Skróty
i Wybrane dla Ciebie. Pierwsza z nich zawiera kafelki z produktami klienta w
klasycznym podziale – konta, oszczędności i karty. Po przewinięciu w bok można
od razu złożyć wniosek o nowy produkt.

Druga sekcja zawiera skróty do
najczęściej używanych funkcji programu. Skróty te zostaną zaproponowane przez
bank na podstawie dotychczasowych preferencji klienta, ale można je dowolnie
edytować. Skrótów może być maksymalnie osiem. Tak jak ustawimy je w aplikacji,
tak wyświetlą się potem w serwisie internetowym.

Trzecia z sekcji zawiera komunikację
z banku, która ma być personalizowane pod kątem klienta. Mają to być komunikaty
bezpieczeństwa, przypomnienia o zbliżającym się terminie wymiany dowodu
osobistego, czy też porady i wskazówki na temat tego, jak „bankować” z ING.

Bank przypomina, że wprowadzone
zmiany nie wymagają od użytkowników żadnych dodatkowych czynności (poza
ewentualnym zaktualizowaniem aplikacji, jeśli ta nie zaktualizuje się sama).
Należy o tym pamiętać, bo tego typu akcje lubią wykorzystywać przestępcy do
podsuwania fałszywych stron logowania. Pamiętajmy więc, że do korzystania z
nowej bankowości na komputerze nie trzeba nic instalować ani podawać kodów Blik
czy jednorazowych haseł z SMS. Nowa wersja jest już wdrożona i dostępna dla
wszystkich.

Źródło:

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Avatar placeholder

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.