Wojciech Boczoń2022-08-01 13:40analityk Bankier.pl

publikacja
2022-08-01 13:40

Klient skarży się na BOŚ. „Odciął mnie od gotówki”
Klient skarży się na BOŚ. „Odciął mnie od gotówki”
fot. Andrzej Bogacz / / FORUM

Banki ograniczają obsługę gotówkową w oddziałach – pisaliśmy o tym na łamach Bankier.pl. Pół
biedy, jeśli robią to instytucje dysponujące rozbudowaną siecią oddziałów i
wykluczają z operacji gotówkowych tylko niektóre placówki. Na podobny krok
zdecydował się jednak niewielki BOŚ. Bank ograniczył obsługę gotówkową we wszystkich oddziałach do godzin 11-15. „Odcięto mnie od
gotówki” – grzmi pan Arkadiusz.

W ramach cyklu „Kont(r)atak”
przyglądam się ukrytym w cennikach bankowych opłatom, uciążliwym procedurom i
archaicznym rozwiązaniom. Prosiłem czytelników, by zgłaszali mi swoje problemy
z bankami, które postaram się nagłośnić (formularz znajduje się pod tekstem). Napisał do mnie pan Arkadiusz, który
skarży się na BOŚ Bank. To niewielka instytucja, która dysponuje 55
oddziałami na terenie kraju. W lipcu bank zdecydował się ograniczyć obsługę
gotówkową we wszystkich oddziałach do godzin 11.00-15.00.

„BOŚ wykluczył pracujących z
obsługi gotówkowej”

– Całe cztery godziny dziennie w
środku dnia. To powoduje, że pracujący jak ja zostaje wykluczony z transakcji
gotówkowych. To jest kuriozalne! Odcięto mnie od gotówki – pisze pan Arkadiusz.
I dodaje, że aby załatwić coś gotówkowo,
musiałby wziąć specjalnie urlop, co w jego sytuacji oznacza utratę dniówki. –
Bank w ani jeden dzień tygodnia nie oferuje usługi gotówkowej, np. do 17.00 – to
skandaliczne! – skarży się czytelnik. – Szczególnie dla starszego pracującego
pokolenia – podkreśla.

I rzeczywiście, dla części
klientów może to być problematyczne. Zwłaszcza – jak pisze nasz czytelnik –
dla starszego i pracującego pokolenia, które nie zawsze jest za pan brat z
urządzeniami samoobsługowymi. Nie wszyscy też korzystają z kanałów zdalnych,
takich jak bankowość internetowa czy mobilna. Nadal sporo osób realizuje swoje
dyspozycje w sposób klasyczny, czyli w oddziale banku. Na domiar złego bank nie
oferuje wpłatomatów, za pomocą których klienci mogliby bezpłatnie wpłacić
pieniądze na rachunek.

„Klienci mogą obsługiwać swoje
finanse zdalnie”

Poprosiłem o komentarz w tej
sprawie przedstawicieli banku. Niestety, nie mam dobrych informacji – decyzja o
zmianie godzin obsługi transakcyjnej zapadła na dobre i wynika z realizacji
strategii banku. Biuro prasowe BOŚ zaznacza jednak, że klienci mogą zdalnie
obsługiwać swoje finanse za pomocą bankomatów, bankowości elektronicznej,
mobilnej i Blika.

Inflacja zjada twoje oszczędności. Sprawdź, jak je (o)chronić

Pobierz e-book bezpłatnie lub kup za 20 zł.
Masz pytanie? Napisz na [email protected]

– Zmiany w strukturze sieci
detalicznej BOŚ od 1 lipca 2022 r. wynikają z realizacji strategii banku
ogłoszonej w czerwcu 2021 roku, a zmierzającej do dostosowania struktury sieci
do realizacji zadań banku specjalistycznego. Zmiany mają również charakter
porządkowy i jednolity dla każdego naszego oddziału. Od lipca 2022 wszystkie
oddziały operacyjne BOŚ czynne są dla klientów w godzinach 9.30-17, zaś obsługa
kasowa odbywa się w godzinach 11-15 – czytamy w komentarzu przesłanym do
redakcji Bankier.pl.

Banki ograniczają obsługę gotówki
w oddziałach

W bankowości od wielu miesięcy
obserwujemy trend odchodzenia lub ograniczania obsługi gotówkowej w oddziałach.
Na razie jest to proces powolny, ale z każdym rokiem przybywa tzw. placówek
bezgotówkowych. Jak wynika z danych Bankier.pl, banki mają już łącznie około
600 takich oddziałów, z czego 100 uruchomiono tylko w ciągu ostatniego roku. Najwięcej
oddziałów, które nie obsługują gotówki, ma ING – aż 188. Na drugim miejscu pod
tym względem jest BNP Paribas z liczbą 148 placówek, a kolejne zajmuje Bank
Millennium – 100 oddziałów

W placówkach bezgotówkowych, jak
sama nazwa wskazuje, nie przyjmuje się już gotówki. Oznacza to, że nie można
tam dokonać wpłaty czy wypłaty w „okienku”. Do tego rodzaju operacji służą
natomiast urządzenia samoobsługowe zlokalizowane w oddziale lub jego
najbliższej okolicy. Klient może skorzystać w bankomatu lub wpłatomatu żeby
wypłacić pieniądze lub złożyć depozyt.

„Kont(r)atak” to nowa seria
publikacji poświęcona rynkowi kont osobistych. Przyglądam się ukrytym w
cennikach opłatom, uciążliwym procedurom i archaicznym rozwiązaniom, z którymi
nadal borykają się niektórzy klienci. Będę pisał o awariach i niedostępnościach
transakcyjnych systemów. O przydatności marketingowo dobrze brzmiących usług
dodatkowych w banku. Wspólnie sprawdzimy, czy na kontach faktycznie da się dziś
nieźle zarobić, nie będąc bankowcem, ale klientem. Będą recenzje, praktyczne
porady, nie zabraknie smaczków. Prośba do Was – jeśli borykacie się z
irytującymi rozwiązaniami w swoich rachunkach, koniecznie dajcie znać w
formularzu poniżej.

Źródło:

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Avatar placeholder

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.