Jakie funkcje powinno mieć dobre pierwsze konto dla dziecka i o co zadbać, żeby ROR z kartą były bezpieczniejsze niż gotówka? O bałaganie i haczykach na rynku produktów bankowych dla najmłodszych rozmawiam w drugim odcinku podcastu i wideocastu „Rodziconomia” z Wojciechem Boczoniem, analitykiem Bankier.pl. 

"Konta dla dzieci (już) nie są od edukacji"
"Konta dla dzieci (już) nie są od edukacji"
/ Bankier.pl

Konto dla dziecka, czyli na nazwisko dziecka, bywa formą dziecięcego portfela do codziennego użytku, ale i narzędziem zabezpieczenia przyszłości kilku- czy nastolatka. Jak mawiają rodzice – pieniądze tam odłożone nie kuszą tak, jak te na bieżącym rachunku. Formalnie są kapitałem dziecka, wolnym od osobistych sporów rodziców, na przykład w razie rozstania i podziału majątku.

Jak wybrać dobre konto dla dziecka?

Aplikacja bankowa z możliwością sprawdzania stanu konta, płatności zbliżeniowe, żeby nie trzeba było nosić na zakupy karty, przydatne młodym usługi typu VAS, jak zakup biletu i oprocentowanie oszczędności – to wyznaczniki dobrego pierwszego konta z punktu widzenia analityka bankowej oferty i zarazem rodzica.

Gościem drugiego odcinka podcastu i wideocastu „Rodziconomia” jest Wojciech Boczoń, analityk produktów finansowych w Bankier.pl, prywatnie tata trzech chłopaków w wieku 6, 12 i 16 lat.

Jak zaznacza mój rozmówca, wspomniane funkcje wcale nie są standardem na rynku kont dla najmłodszych, w bankach panuje bowiem duża swoboda w podejściu do pierwszych klientów i ich pierwszych rachunków.

W 2 odcinku „Rodziconomii” z Wojciechem Boczoniem rozmawiamy także o:

  • zaletach i wadach kont dla dzieci,
  • godnych polecenia parametrach pierwszego konta, gdy stoimy przed wyborem banku,
  • roli i bezpieczeństwie dziecięcych rachunków w świecie gier,
  • „pułapce” kont dla dziecka, która odbija się czkawką w czasach wysokiej inflacji

Partnerem odcinka jest Provident Polska.

***

„Rodziconomia” to projekt Bankier.pl o finansach rodziców i ich dzieci. Piszemy o edukacji, analizujemy produkty finansowe, przyglądamy się wspierającym mamy i tatów rozwiązaniom z rynku pracy, podpowiadamy rodzicom jako konsumentom. Zapisz się na nowy newsletter, żeby nie przegapić żadnego z odcinków tej serii.

Źródło:

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Avatar placeholder

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.