2022-12-20 17:04
publikacja
2022-12-20 17:04
„Chcemy się upewnić, że zarejestrowane dane na koncie są poprawne. Ponadto nałożyliśmy tymczasowe ograniczenia na niektóre funkcje Twojego konta mBanku”, w praktyce uniemożliwiając korzystanie z niego.


Jak donosi Niebezpiecznik, klienci mBanku otrzymali podejrzanego maila, w którym alarmują, że „potrzebują pewnych informacji”, strasząc przy tym podejrzanymi działaniami na koncie. To oczywiście atak phishingowy. Zawiera bowiem link, który po otwarciu przekierowuje klienta na fałszywą stronę, która wyłudza dane związane z kontem bankowym ofiary i jednorazowe kody wysyłane przez bank podczas dokonywania transakcji.
Mail został wysłany masowo, trafiając także do klientów innych banków, a więc podejrzenie jakoby wyciekły dane z mBanku jest mało prawdopodobne.
Najlepiej nie klikać w podany link. Jeśli jednak tak się stało, to jeszcze nie oznacza utraty pieniędzy. Do tego konieczne jest podanie określonych danych. Jeśli niestety klient w przedświątecznej gorączce opuścił gardę i spełnił zadania oszustów, powinien jak najszybciej skontaktować się z bankiem.
Pełny tekst maila:
From: mBank® ito@openway.jpSubject: Potrzebujemy pewnych informacji dotyczących Twojego konta mBanku (Nr ref. MB-L-36763636-467867862)
Potrzebujemy od Ciebie pewnych informacji. Dlaczego potrzebujemy tych informacji? Zauważyliśmy podejrzane działania na Twoim koncie mBanku, dlatego chcemy się upewnić, że zarejestrowane na nim dane są poprawne. Ponadto nałożyliśmy tymczasowe ograniczenia na niektóre funkcje Twojego konta mBanku.
- Odbierać pieniędzy
- Dokonywać płatności
- Wypłać pieniędzy
Co należy zrobić? Zaloguj się do swojego konta mBanku i podaj nam informacje, o które Cię prosiliśmy.
[LINK: Zaloguj się do systemu mBanku]
Zweryfikujemy przesłane przez Ciebie informacje i w ciągu 3-5 minut poinformujemy Cię o statusie Twojego konta. Dziękujemy za współpracę w związku z tą sprawą. ©2022 mBank S.A.
aw

0 komentarzy