2022-11-29 10:59
publikacja
2022-11-29 10:59
Zespół CSIRT NASK zaobserwował wzmożoną kampanię przeciwko klientom banku ING – poinformowała we wtorek Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa. Dodano, że klienci ING otrzymują wiadomości od nadawców, którzy – podszywając się pod ten bank – informują o zablokowaniu konta.


Eksperci CSIRT (Computer Security Incident Response Team) Naukowej i Akademickiej Sieci Komputerowej poinformowali, że ich zespół zaobserwował wzmożoną kampanię przeciwko klientom banku ING.
„Otrzymują oni wiadomości od nadawców, którzy – podszywając się pod ten bank – informują o zablokowaniu konta. Powodem rzekomej blokady konta jest brak aplikacji bezpieczeństwa. Przestępcy kierują następnie na specjalnie przygotowaną stronę, która służy do wyłudzania danych do logowania na konto” – poinformowano.
NASK zwróciła uwagę, że w innym wariancie tego ataku oszuści namawiają do zainstalowania na telefonie szkodliwej aplikacji, która również wykrada dane uwierzytelniające.
Sieć pokazała jedną z wiadomości oszustów podszywających się pod ING, w której napisano: „Drogi Kliencie, zauważyliśmy, że nie zainstalowałeś jeszcze naszej aplikacji zabezpieczającej na naszym smartfonie. W związku z tym Twoje konto zostało zablokowane. Aby je odblokować, proszę wykonać wszystkie niezbędne kroki. Po ich zakończeniu wszystkie blokady zostaną ponownie zniesione” – napisali oszuści.
autor: Marcin Chomiuk
mchom/ mark/
0 komentarzy