2022-02-01 13:59

publikacja
2022-02-01 13:59

PKO Bank Polski zablokuje Internet Explorera
PKO Bank Polski zablokuje Internet Explorera
fot. nikkimeel / / Shutterstock

PKO Bank Polski poinformował
swoich użytkowników o tym, że wkrótce zablokuje możliwość logowania do
bankowości elektronicznej iPKO za pomocą przeglądarki Internet Explorer. Wynika
to z faktu, że program przestanie być wspierany przez producenta.

Bank tłumaczy, że chodzi o kwestie
bezpieczeństwa. Zaleca, by klienci, którzy jeszcze korzystają z Internet
Explorera przesiedli się na inne przeglądarki internetowe. Do najpopularniejszych
programów tego typu należą m.in. Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Opera
czy Microsoft Edge. Producent Internet Explorera, firma Microsoft, informowała
niedawno, że 15 czerwca 2022 roku skończy wsparcie dla tego programu. Microsoft
jako alternatywę poleca oczywiście swoją nową przeglądarkę – Edge.

Z danych serwisu Statcounter
wynika, że obecnie najpopularniejszą przeglądarką jest Chrome. Jego udziały w
rynku szacowane są na blisko 64 proc. Na drugim miejscu jest Safari, do którego
należy niecałe 20 proc. rynku przeglądarek. Udziały Internet Explorera są już w
zasadzie marginalne. Statcounter podaje, że jest to zaledwie 0,46 proc.

Niedawno PKO BP informował też,
że kończy wsparcie dla innego produktu – aplikacji IKO na Windows Phone.
Program został wycofany w grudniu ubiegłego roku. Przyczyny są takie same, jak
w przypadku Internet Explorera – firma Microsoft zakończyła wsparcie dla
systemu operacyjnego Windows Phone, czyli przestała dostarczać aktualizacji
zabezpieczeń. W związku z tym bank zakończył obsługę IKO na Windows Phone ze
względów bezpieczeństwa.

WB/Bankier.pl

Źródło:
Tematy

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Avatar placeholder

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.