Wojciech Boczoń2024-02-16 08:46analityk Bankier.pl

publikacja
2024-02-16 08:46

PKO Bank Polski, do którego należy marka Inteligo, poinformował, że od dziś nie będzie już przyjmował nowych wniosków o otwarcie
rachunków Inteligo. Działające rachunki mają być obsługiwane na dotychczasowych
zasadach.

PKO BP wygasza markę Inteligo. Nie otworzysz już tam konta
PKO BP wygasza markę Inteligo. Nie otworzysz już tam konta
fot. Piotr Swat / / Shutterstock

Ciąg dalszy wygaszania marki Inteligo. PKO Bank Polski
poinformował, że nie będzie już przyjmował nowych wniosków o otwarcie Konta
Inteligo – indywidualnego, wspólnego i dla dziecka. Osoby, które mają tego typu
rachunki, mogą z nich korzystać na dotychczasowych zasadach. Jednocześnie bank
zachęca nowych klientów do korzystania z oferty PKO BP.

Przed dwoma laty bank zdecydował się też na wyłączenie
rachunków firmowych klientów biznesowych. Można z nich było korzystać tylko do
kwietnia 2023 roku. Wcześniej wycofano też inne produkty – m.in. karty
kredytowe dla klientów indywidualnych.

Reklama

Inteligo było jedną z pierwszych w Polsce marek bankowych oferujących wyłącznie internetowy dostęp do konta – wówczas mówiło się o nim jako o „banku
wirtualnym”. W podobnym modelu działały także mBank i Volkswagen Bank direct. Od 2002 roku marka Inteligo
obsługiwana była przez PKO BP. Bank pozycjonował ją jako ofertę dla internetowych
klientów.

Z biegiem czasu różnica między dostępem do kont w PKO BP i
Inteligo zaczęła się zacierać. PKO BP zaczął promować własne rachunki
internetowe, odstawiając na boczny tor Inteligo. W 2010 roku podjęto próby
reaktywacji marki i wprowadzenia nowych produktów, ale szybko się z tego
pomysłu wycofano. W ostatnich latach PKO BP zaczął powoli wycofywać kolejne
produkty z oferty internetowego banku.

Źródło:

Wojciech Boczoń

Ekspert z zakresu bankowości. Autor komentarzy, poradników, artykułów i raportów o bankowości skierowanych zarówno do branży, jak i jej klientów. Redaktor prowadzący branżowego serwisu PRNews.pl. Autor cyklu raportów „Polska bankowość w liczbach”. Dziennikarz Roku 2013 według Kapituły Konkursu IX Kongresu Gospodarki Elektronicznej przy Związku Banków Polskich. Dwukrotnie nominowany do nagrody Dziennikarskiej im. Mariana Krzaka oraz laureat tej nagrody w 2014 r. Finalista Nagrody Dziennikarstwa Ekonomicznego Press Clubu Polska za 2019 r. Telefon: 796 099 932

Tematy

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Avatar placeholder

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.