2022-08-23 14:06
publikacja
2022-08-23 14:06
Getin Bank przesłał paczkę z
listami zawierającymi dane około 40 osób do jednego ze swoich klientów. Ten o
sprawie poinformował czytelników serwisu wykop.pl. Bank tłumaczy, że był to
błąd ludzki.
– Dostałem paczkę z masą listów
poleconych, danymi ludzi, numerami umów kredytowych, adresami itd. Co robić? –
zapytał w serwisie wykop.pl jeden z użytkowników. Jak się okazuje, była to
paczka z Getin Banku, w której znajdowały się dane około 40 klientów tej
instytucji.
Skontaktowaliśmy się z bankiem,
który przesłał do redakcji Bankier.pl swoje stanowisko w tej sprawie.
„W wyniku błędu ludzkiego
przesyłka wewnętrzna zawierająca dane blisko 40 klientów posiadających w naszym
banku kredyty hipoteczne trafiła do niewłaściwego odbiorcy. Bank podjął już
niezbędne działania mające na celu jak najszybsze zabezpieczenie przesyłki oraz
zawartych w niej danych. Obecnie trwają również wewnętrzne działania
wyjaśniające, których celem jest wyeliminowanie tego typu incydentów w
przyszłości. W imieniu banku chciałbym przeprosić naszych klientów za
zaistniałą sytuację” – przekazał Artur Newecki, rzecznik prasowy Getin
Noble Bank.
Poprosiliśmy o komentarz w tej
sprawie UODO. Kiedy go otrzymamy, zaktualizujemy tekst.
WB
0 komentarzy