2022-08-23 14:06

publikacja
2022-08-23 14:06

Pomyłka w Getinie. Wewnętrzna korespondencja trafiła do klienta
Pomyłka w Getinie. Wewnętrzna korespondencja trafiła do klienta
fot. Mateusz Szymański / / Bankier.pl

Getin Bank przesłał paczkę z
listami zawierającymi dane około 40 osób do jednego ze swoich klientów. Ten o
sprawie poinformował czytelników serwisu wykop.pl. Bank tłumaczy, że był to
błąd ludzki.

 Dostałem paczkę z masą listów
poleconych, danymi ludzi, numerami umów kredytowych, adresami itd. Co robić? –
zapytał w serwisie wykop.pl jeden z użytkowników. Jak się okazuje, była to
paczka z Getin Banku, w której znajdowały się dane około 40 klientów tej
instytucji.

Skontaktowaliśmy się z bankiem,
który przesłał do redakcji Bankier.pl swoje stanowisko w tej sprawie.

„W wyniku błędu ludzkiego
przesyłka wewnętrzna zawierająca dane blisko 40 klientów posiadających w naszym
banku kredyty hipoteczne trafiła do niewłaściwego odbiorcy. Bank podjął już
niezbędne działania mające na celu jak najszybsze zabezpieczenie przesyłki oraz
zawartych w niej danych. Obecnie trwają również wewnętrzne działania
wyjaśniające, których celem jest wyeliminowanie tego typu incydentów w
przyszłości. W imieniu banku chciałbym przeprosić naszych klientów za
zaistniałą sytuację” – przekazał Artur Newecki, rzecznik prasowy Getin
Noble Bank.

Poprosiliśmy o komentarz w tej
sprawie UODO. Kiedy go otrzymamy, zaktualizujemy tekst.

WB

Źródło:
Tematy

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Avatar placeholder

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.