Wojciech Boczoń2022-11-21 13:03analityk Bankier.pl

publikacja
2022-11-21 13:03

Wystartował VeloBank - następca Getinu. Sprawdzamy, jakie nowości proponuje klientom
Wystartował VeloBank - następca Getinu. Sprawdzamy, jakie nowości proponuje klientom
/ VeloBank

VeloBank to nowy bank, który
powstał na bazie Getinu. Po przymusowej restrukturyzacji zdecydowano się na nowy
start „z czystą kartą”. Do końca 2025 roku VeloBank chce pozyskać 400 tys.
nowych aktywnych klientów, poprawić profil ryzyka nowej sprzedaży i osiągnąć
skumulowany zysk w wysokości 1,5 mld zł. Bank wprowadza nowe produkty, którymi
chce przekonać klientów.

Pod koniec września BFG
podjął decyzję o przymusowej restrukturyzacji Getin Noble Banku
. Na jego bazie utworzono nową instytucję, która jest marką należącą do VeloBank SA –
banku stworzonego przez 8 największych polskich banków komercyjnych oraz
Bankowy Fundusz Gwarancyjny. VeloBank jest bankiem o profilu uniwersalnym,
który swoje usługi będzie kierował do masowego klienta. Jednym z priorytetów
ma być rozwój sieci dystrybucji, w tym kanałów mobilnych oraz rozbudowanie
oferty m.in. o kredyty hipoteczne oraz produkty dla segmentu MSP.

400 tys. nowych klientów do 2025
r.

Nowe logo banku zaprezentowaliśmy
w miniony weekend
. Dziś bank przedstawił swoją strategię na lata 2023-2025.
Do końca 2025 roku VeloBank chce pozyskać 400 tys. nowych aktywnych klientów,
poprawić profil ryzyka nowej sprzedaży i osiągnąć skumulowany zysk w wysokości
1,5 mld zł. Na koniec 2025 roku bank planuje osiągnąć poziom wskaźnika TCR
>10%. Planowane jest też obniżenie wskaźnika EL dla nowej
sprzedaży kredytów gotówkowych z poziomu 4% do 2,5%.

Hasłem promującym nową markę jest
„Świat bardziej Velo”. – Tworząc
VeloBank, chcemy wykorzystać zarówno potencjał organizacji, która jest
dziesiątym największym bankiem w kraju, jak i know-how oraz doświadczenie
ekspertów w zakresie rozwoju instytucji finansowych w oparciu o najnowsze
technologie. Chcemy być bankiem nowoczesnym, odpowiedzialnym społecznie, który
rozumie potrzeby swoich klientów oraz oferuje produkty dostosowane do ich
potrzeb – mówi Adam Marciniak, wiceprezes zarządu, p.o. prezesa zarządu
VeloBank i dodaje: – Ważnym elementem naszej strategii jest również aktywne
poszukiwanie partnerów biznesowych i inicjowanie z nimi wspólnych, obopólnie
korzystnych projektów m.in. w segmencie Green Finance.

VeloKonto – nowy rachunek
osobisty

Flagowym produktem powstałym w
ślad za nową strategią jest rachunek osobisty VeloKonto. Jest
on bezwarunkowo bezpłatny, a karta kosztuje 7 zł, ale opłaty tej można uniknąć, wykonując pięć dowolnych transakcji
bezgotówkowych. Bank kusi moneybackiem, czyli zwrotem 10 proc. wartości od
transakcji wykonanych kartą, telefonem lub Blikiem. Maksymalnie będzie można
odzyskać 100 zł miesięcznie przez pół roku, czyli do 600 zł. Oszczędności będą
wpadały na rachunek oszczędnościowy VeloSkarbonka (8% do kwoty 3 tys. zł).

W poniedziałek bank wprowadził do oferty
nową ofertę lokat i kont oszczędnościowych (oprocentowanie do 8%). Natomiast w
pierwszym kwartale 2023 roku zaproponuje kredyt hipoteczny. Wdrożony
zostanie również nowy proces kredytowy, odświeżona zostanie oferta dla sektora
MSP oraz rozszerzona oferta produktów inwestycyjnych.

Trwają prace nad nową
e-bankowością

Bank
pracuje nad nową bankowością elektroniczną
. Jej nowa odsłona zostanie
zaprezentowana w nadchodzących miesiącach. Zamierza też rozwijać sieć
oddziałów. Ponadto bank planuje w sposób zrównoważony zwiększać wolumen
sprzedaży produktów Green Finance m.in. w oparciu o nowe linie produktowe – do
1 mld zł w 2025 roku. W ramach zielonej transformacji VeloBank planuje
partnerstwa w programach rządowych oparte na wsparciu klientów w pozyskaniu
dotacji oraz partnerstwa z firmami oferującymi doradztwo technologiczne i
wykonanie instalacji.

Źródło:

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Avatar placeholder

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.