Wojciech Boczoń2022-03-21 07:26analityk Bankier.pl

publikacja
2022-03-21 07:26

Zaginiony przelew z Revoluta. Pieniądze utknęły między bankami
Zaginiony przelew z Revoluta. Pieniądze utknęły między bankami
fot. DANIEL CONSTANTE / nitpicker / / Shutterstock

Historię opisał nam jeden z
czytelników Bankier.pl. Pod koniec lutego zlecił przelew na kilkanaście tysięcy
złotych z Revolut na konto oszczędnościowe do Santander Consumer Banku.
Pieniądze nie trafiły na wskazany rachunek. Utknęły na koncie technicznym na
ponad dwa tygodnie. Dlaczego?

Pan Adam zwrócił się do nas z
prośbą o wyjaśnienie sprawy. „28 lutego wysłałem przelew z konta w Revolut na
swoje własne konto oszczędnościowe w Santander Consumer Banku. Przelew nie
doszedł i nie został zaksięgowany. Jak się dowiedziałem na infolinii Santander
Consumer Banku, takie przelewy są „odbijane” i powinny trafiać z
powrotem do Revolut. Tak się jednak nie stało. Środków nie ma ani na koncie Revolut, ani na koncie w Santander
Consumer Banku”
napisał czytelnik.

Co więcej, Revolut upiera się, że
środki zostały wysłane prawidłowo. „Z drugiej strony jednak Santander Consumer
informuje mnie, że aby te środki odzyskać, powinienem skontaktować się z
Revolut. Znalazłem się w sytuacji, w której moje środki znalazły się gdzieś „pomiędzy” i nie jestem w stanie
ich odzyskać”
 kontynuuje pan Adam.

Bank odrzucił przelew. Dlaczego?

Skontaktowaliśmy się z obiema
instytucjami. I rzeczywiście, Revolut wykonał przelew prawidłowo. Pieniądze
zostały wysłane na wskazany rachunek, ale nigdy tam nie dotarły. Santander
Consumer Bank „odrzucił” ten przelew. Jak tłumaczą nam służby prasowe SCB, jest
to efekt niezgodności danych w nadawcy i
odbiorcy przelewu
.

10 sprawdzonych sposobów, jak polepszyć zdolność kredytową

Pobierz poradnik bezpłatnie lub kup za 10 zł.
Masz pytanie? Napisz na [email protected]

– Jeśli klient posiada rachunek
oszczędnościowy w Santander Consumer Banku, może go zasilić środkami z innego
rachunku, którego jest właścicielem lub współwłaścicielem – informuje biuro
prasowe Santander Consumer Banku. – Zanim środki wpłyną na rachunek
oszczędnościowy, ma miejsce automatyczna
weryfikacja zgodności danych
, o których mowa powyżej. Jeśli dane są zgodne, bank przyjmuje przelew przychodzący, a jeśli nie, bank odrzuca przelew – pisze
biuro prasowe.

Pieniądze na koncie technicznym

Jak się bowiem okazało, pieniądze wychodzące z Revoluta przechodzą
jeszcze przez konto techniczne
. W tym przypadku prowadzone ono było przez
mBank. Przelew do mBanku wpłynął jako zlecenie od pana Adama,
ale wyszedł z mBanku już z nadawcą Revolut
. W przelewie, który dotarł do SCB, dane nadawcy i odbiorcy nie były zgodne. – W przypadku odrzucenia przelewu
środki nie zostają zaksięgowane na rachunku oszczędnościowym, a automatycznie
są zwracane na rachunek, z którego dokonano przelewu – informuje Santander
Consumer Bank.

Dlaczego tak się dzieje? Wynika
to z regulaminów Santander Consumer Banku, które mówią, że przelew przychodzący, to „przelew dokonany na Rachunek z rachunku, którego właścicielem lub
współwłaścicielem jest Posiadacz Rachunku, prowadzonego przez inny bank
krajowy. Dane osobowe i adresowe przekazywane w Przelewie przychodzącym muszą
być zgodne z danymi Posiadacza Rachunku.” Takie zapisy mają być zgodne z ustawą
o przeciwdziałaniu praniu brudnych pieniędzy.

Sprawdź nadawcę przelewu

Pieniądze „utknęły” więc na
koncie technicznym w mBanku. Ostatecznie udało się je odzyskać, ale trwało to
dwa tygodnie i kosztowało naszego czytelnika niemało nerwów. Natomiast morał z
tej historii płynie następujący: warto dokładnie sprawdzić, jakie wymagania
odnośnie przelewów stawia bank-odbiorca. Warto też pamiętać, że pieniądze słane
z Revoluta, mogą przechodzić przez dodatkowe konta techniczne, co w efekcie
zmienia nadawcę przelewu.

Bankier.pl
Źródło:

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Avatar placeholder

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.